Aktiv Ungdom i Malmö

Kalender datum för konstskolan våren 2024 - https://www.aktivungdommalmo.se/kalender/?ID=404314

Kalender datum för dansskolan våren 2024 - https://www.aktivungdommalmo.se/kalender/?ID=379614

Kalender datum för Teater och musikalskola våren 2024 - https://www.aktivungdommalmo.se/kalender/?ID=379621

Kursprogrammet för våren 2024

Vi tar inte längre emot anmälningar denna termin.

Nästa kursstart är hösten 2024, som startar från vecka 35.  Programmet för hösten beräknas vara klart till senast slutet av juni.

Vill du att vi mailar dig en länk när programmet är klart - maila oss

Vill du se alla våra kurser i veckoschemat våren 2024, hittar du det här.

Vi har följande inriktningar på vår kursverksamhet

Teater & Musikalskola - här arbetar vi med glädje, kvalitet och med fokus på vad som passar varje grupp utifrån såväl teaterövningar som uppsättningar. Vi arbetar med såväl teatergrunder som gör föreställning, och vill att  eleverna är delaktiga i processerna. Hos oss gör även varje ledare sitt eget lektionsupplägg, så varje grupp blir unik.

Dansskola - här arbetar vi med dansglädje, kvalitet och med stort fokus på vad som passar varje grupp, och elevernas delaktighet är viktig för oss. Hos oss gör alla ledare sina egna danskoreografier och lektionsupplägg, så varje grupp blir unik, och vi värnar om våra ledares kreativitet och kompetens.

Konstskola - På vår konst- och målarskola arbetar vi med kvalitet, lekfullhet och glädje, för en kvalitativ och lärorik verksamhet. Hos oss gör varje ledare sina egna lektionsupplägg, utifrån föreningens kursplaner, så varje grupp blir unik.

Vi har dans-, musikal och teaterföreställning, samt konst-vernissage i slutet av varje termin där familj och vänner kan komma och se det som skapats under terminen.

OBS!!! Våren 2024 är det dansföreställning söndagen den 12 maj.

Föreställning i teater och musikal har vi under vecka 19 eller 20.

(Sista lektion för samtliga elever vecka 19 eller 20).

En termin hos oss är minimum 10 lektioner, ofta mer. Vi har verksamhet i hela Malmö på olika lokaler, främst kommunens.

I föreningen arbetar vi med små grupper, för att synliggöra alla deltagare, och för en kvalitativ och lärorik verksamhet.

Vår ideologi och arbetssätt är metodarbete med ålders-indelning i våra grupper, med stor vikt på det sociala.

Hos oss kan man komma såväl som nybörjare eller med tidigare erfarenhet. Vi har små grupper och kan arbeta såväl kollektivt med gruppen som individuellt med varje elev.

Hör gärna av dig om du har frågor, info@aktivungdommalmo.se, tel. 0760-442191

Det är enkelt att bli medlem i vår förening. Läs mer om våra kursvillkor här
Alla våra priser och erbjudanden är för föreningens medlemmar. Till kursavgiften tillkommer medlemsavgift på 70:-/kalenderår (2024), samt en administrationsavgift.

Med reservation för ändringar