Aktiv Ungdom i Malmö
Vårtermin 2024

Vårterminen 2024 startar vi terminen vecka 5 eller 6, eller även vecka 9, beroende på kurs.

Vi brukar också starta några nya kurser efter sportlovet, vecka 9.

Avslutning från början av maj och fram. Dansuppvisning söndagen den 12 maj 2024.

Vår- & Hösttermin är minimum 10 lektionstillfällen - dock ofta fler tillfällen då vi reserverar oss för att vår lokal eventuellt kan bli avbokad av kommunen,  kursledaren kan bli sjuk och vi inte har någon vikarie, eller något annat. Vi erbjuder inga extra tillfälle att ta igen om man varit sjuk eller borta.

Vi har ibland kortare kurser på 6-8 lektionstillfällen beroende på de olika lokaler som vi hyr in oss på, samt även sommarkurser.

Avslutning, dansuppvisning, föreställningar och konstutställning har vi för familj och vänner i slutet på varje vår- och hösttermin.

Vi har lov när det är skollov. - Ingen kursverksamhet under höst-, sport– och påsklov, Kristihimmelfärdshelgen, och midsommarhelgen.

Under sportlov, sommarlov och höstlov har föreningen diverse lovaktiviteter.

Föräldrafria lektioner - Vi har inte vårdnadshavare/besökare med på våra lektioner!
Undantag är vår familjeträning och Danslek/Rytmiklek, samt verksamhet för barn med funktionsnedsättning.
Vi  erbjuder föräldrar för barn 3-5 år att vara med första lektionstillfället på kurser inom dans.

Sjukanmälan görs via att meddela att man inte kommer i medlemsappens närvaro eller via sms till 0760-442191 (Kryssa rutan "ej tillgänglig")

Anmälan till kurs

Anmälan kan göras via hemsidan, SportAdmin. Det går också bra att maila eller ringa in din anmälan. Kallelse skickas med mail.

Inför nästa termin - Går du redan på kurs hos oss kommer du att få ett förslag på ny grupp cirka en månad innan nya terminen startar.

Kom ihåg att byte av kurs, avbokning och liknande förändringar gärna bör meddelas kontoret på mail: info@aktivungdommalmo.se eller tel. 0760-442191

Betalning

Vi erbjuder en kostnadsfri första lektion, till andra lektionstillfället måste kursavgiften vara betald!

Efter första kurstillfället blir anmälan bindande.

Vi skickar ut avisering/betalinfo ca en vecka innan kursstart.

Skall du inte nyttja platsen måste Du själv avboka platsen antingen via aviseringsmailet, eller via mail eller telefon.

Vi erbjuder vi digitala betalningsmetoder (Billmate)

• Kortbetalning
  • Fakturabetalning
  • Delbetalning

* vid faktura- eller delbetalning kommer det att tas en lätt kreditupplysning. Detta är en standardkontroll och ingenting som påverkar din kreditvärdighet.

Vi returnerar inte kursavgifter.

Medlemsavgift 2024 är 70:-/ kalenderår.

För individer som vi saknar personnummer till, och som därmed inte kan bli medlemmar tar vi ut en avgift på 500:- extra. (Undantag nyanländ eller liknande.)

Medlemsrabatter

2 kurser / vecka - rabatt 100:-/termin/medlem
3 kurser / vecka - rabatt totalt 200:-/termin/medlem
4 kurser /vecka - rabatt totalt 300:-/termin/medlem

Familjerabatt 100:-/person  (Gäller när minst 2 personer från samma familj deltar.)
(OBS! Familjemedlemmar måste bo på samma adress. Har ni inte fått rabatten på fakturan, kontakta oss, info@aktivungdommalmo.se.)

Med reservation för ändringar

OBSERVERA!

• Vi förbehåller oss rätten att ställa in kurser som inte får tillräckligt med betalande deltagare, då det krävs ett visst antal deltagare för att en kurs ska startas.
  • Vi reserverar oss för att det kan bli ändringar i kursprogrammet!
Är ni några stycken som är intresserade av en kurs - kontakta oss så kanske vi kan starta en ny kurs just för er.